Sunday, December 19, 2010

Амиддаа бие биеэ хайрла

Өнөөдөр манай оффис дахь уур амьсгал нэг л хүйтэн, гунигтай... аргагүй бизээ хамт ажиллаж байсан нэг маань өнгөрчихлөө. Хүмүүс түүнийг янз янзаар хэлж бодох боловч миний хувьд бол сайхан ах байсан. Магад ажлаа хийхдээ тааруу, эр хүнд байж боломгүй тийм дэндүү зөөлөн зантай гэж зарим нь хэлэх байх тэгсэн ч гэсэн би түүнийг өмөөрөн учир нь тэр хүн надад дандаа сайхан хандаж үргэлж инээмсэглэн угтадаг байсан. Баяртай гэж хэлж чадаагүйдээ харамсаж байнаа... Дэргэдэх хүн чинь хэзээ ч явж магад тиймээс амиддаа нэг нэгнээ хайрлаж, хүнийг гомдоохоор элдэв үг хэлэхгүй,бие биеэ байгаагаар нь үнэлж хайрлацгаая! Хүн бүрт өөрийн зөв ба буруу гэж байдаг. Бид бүгд үхлийн өмнө ижил: баян, ядуу, тарган туранхай, боловсролтой, боловсролгүй... тэгэхээр бид нэг нэгэндээ хатуурхах хэрэг бий гэж үү?

Амиддаа бие биеэ хайрла хүмүүсээ
Алив сайхнаа бусдаас битгий харамла
Хэрэггүй үгийн зэвээр зүрхийг нь битгий шархлуул
Хэн нэгнийгээ харанхуй нүх рүү бүү түлх
Архинд орсон нэгийгээ шоолж бүү ичээ
Аяа,чиний аав чинь ч байж мэднэ
Амжиж өөрөө алдрын зэрэгт хүрвэл
Аз жаргалын хаалгыг бусддаа нээж өг
Ачийг чинь тэд бас бүү мартаг
Ганц сайхан үгээр дутаж яваа хунд
Гарцаагуй түүнийг нь олж хэл
Бидний амьдрал ав адилхан
Бидний хацар дээр нулимс хүртэл нэг янзаар бөмбөрч
Бидний хоолой дээр үг хүртэл нэг янзаар зангирна
Бүдэрч унасан хүүхдийг дээр өргөн аргадаад
Бүсгүйн доголон нулимсыг асуулгүйгээр арчиж өг
Өнөөдөр чи инээж нөгөөдөх чинь уйлдаг ч
Өөр нэг өдөр чи гуниж цаадах чинь дуулна
Өлгий, авс хоёрыг хүн дамждаг болохоор
Өөр юу ч хэрэггүй бие биеэ хайрла
Өргөн их хорвоод хүн хайраар л дутаж болохгүй
Аз жаргалыг би хүний сэтгэлийн галаар төсөөлдөг болохоор
Алтан нар гэрлээ бидэнд ав адилхан хайрладаг болохоор
Амид явахыг би бусдад хайраа түгээхийн нэр гэж бодном
Аз жаргалыг би бусдаас хайр хүлээхийн нэр гэж ойлгоном.

No comments: